Bezoekers langer op je website houden? Interactieve stories scoren erg sterk.

Interactieve verhalen houden de aandacht van bezoekers spectaculair lang vast. Dat blijkt uit de analytics van een reeks dynamische scrolverhalen die we voor klanten maken.
Interactieve verhalen houden de aandacht van bezoekers spectaculair lang vast. Dat blijkt uit de analytics van een reeks dynamische scrolverhalen die we voor klanten maken.

man-reading-tablet
Inhoud

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

01

Al enkele jaren ontwikkelen we interactieve scrolstories voor klanten als Elia en KBC. Daarin combineren we tekst, beeld en webanimatie om een content experience te creëren. De bezoeker scrolt of klikt door het verhaal en wordt zo met sterk engagement doorheen de storyline geleid.

Sterk engagement? Blijkt dat ook uit de cijfers?

De analytics die we verzamelden, ogen in elk geval spectaculair:

82% bezoekers toont engagement en blijft langer dan 10 seconden. Dat is volgens de benchmarks ‘goed presterend’.
75% blijft doorlezen tot op het eind. Dat is ver boven de 50% die volgens benchmarks geldt als ‘uitzonderlijk presterend’.
02
03

(Bronnen: diverse, o.a. Databox, Parse.ly, Hubspot, The Guardian, NRC)

Vooral het percentage dat tot het eind doorscrolt, is uitzonderlijk. Video is vandaag heel populair in marketing, precies omdat het engagerend is. Maar hoeveel video’s halen dit soort percentages kijkers dat tot het eind blijft kijken?

Digitale marketeers betalen vandaag vaak een smak geld aan de Googles en Meta’s om mensen via social advertising en search advertising op hun website te krijgen. Het is dan ook zaak om die bezoekers zo lang mogelijk op de website te houden.

Deze cijfers tonen het nu: met interactieve storytelling hou je ze vast!

Bekijk onze case over de KBC-story

04
05
06
07
08

Lees meer

Van SEO naar GEO: hoe je als merk opduikt in AI-output
Van SEO naar GEO: hoe je als merk opduikt in AI-output
Visual storytelling in B2B: waarom werkt het, en welke vormen scoren?
Visual storytelling in B2B: waarom werkt het, en welke vormen scoren?
Content marketing strategie: een hands-on gids voor B2B
Content marketing strategie: een hands-on gids voor B2B