Bezoekers langer op je website houden? Interactieve stories scoren erg sterk.
Al enkele jaren ontwikkelen we interactieve scrolstories voor klanten als Elia en KBC. Daarin combineren we tekst, beeld en webanimatie om een content experience te creëren. De bezoeker scrolt of klikt door het verhaal en wordt zo met sterk engagement doorheen de storyline geleid.
Sterk engagement? Blijkt dat ook uit de cijfers?
De analytics die we verzamelden, ogen in elk geval spectaculair:
82% bezoekers toont engagement en blijft langer dan 10 seconden. Dat is volgens de benchmarks ‘goed presterend’.
75% blijft doorlezen tot op het eind. Dat is ver boven de 50% die volgens benchmarks geldt als ‘uitzonderlijk presterend’.

(Bronnen: diverse, o.a. Databox, Parse.ly, Hubspot, The Guardian, NRC)
Vooral het percentage dat tot het eind doorscrolt, is uitzonderlijk. Video is vandaag heel populair in marketing, precies omdat het engagerend is. Maar hoeveel video’s halen dit soort percentages kijkers dat tot het eind blijft kijken?
Digitale marketeers betalen vandaag vaak een smak geld aan de Googles en Meta’s om mensen via social advertising en search advertising op hun website te krijgen. Het is dan ook zaak om die bezoekers zo lang mogelijk op de website te houden.
Deze cijfers tonen het nu: met interactieve storytelling hou je ze vast!


