Case KBC - Management speak

Content experiences als hero-content
JaJa werkt sinds 2014 als structurele content partner voor KBC. De voorbije jaren maakten we content experiences voor de bank als hero-content binnen de interne communicatiemix.We verrijken de communicatiekalender met verhalen die net een tikje uitgebreider, meeslepender of waardevoller zijn.De hero-content versterkt de interne kanalen en verbindt medewerkers rond gedeelde waarden en strategische doelen.
Je bent wat je zegt
Met de content experience Management Speak wilden we de KBC-collega’s laten stilstaan bij het overmatige vakjargon dat ze vaak gebruiken.
We kozen ervoor om het onderwerp niet belerend maar luchtig en speels aan te kaarten.
- We stelden een prettige en laagdrempelige quiz op.
- De uitdaging luidt: koppel zo veel mogelijk termen aan de juiste betekenis.
- Op basis daarvan krijg je een score die aangeeft hoe goed je ‘carrièretijgerbrein’ getraind is.
- Bij elke term krijg je 3 mogelijke omschrijvingen, die je geregeld laten glimlachen.
Game-ervaring met geluid
- Om zo veel mogelijk gebruikers in het verhaal te trekken, openen we met een menselijk beeld, gevolgd door een strakke nummerstructuur.
- Geluid en een spel met typografie en animatie versterken de game-ervaring.
- We eindigen met confetti, applaus en je persoonlijke eindresultaat met een twist.
“Proficiat, je bent nu perfect gewapend om meer managementtaal te gebruiken op kantoor!
Of net minder, dat hangt af van de take aways die jij uit dit verhaal haalt.”
Sterk engagement
De belangrijkste kpi om personeelscontent zoals deze te beoordelen, is het engagement van de doelgroep bij de content.
De cijfers tonen een hoge score voor engagement, wat exact de doelstelling van dit verhaal is.
Vooral de hoge sessieduur van deze content experience toont aan dat gebruikers het verhaal appreciëren.