Trends in deep content: interactives

Interactive stories zijn snel populair aan het worden. Je activeert je gebruikers letterlijk en geeft hen een maximale gebruikscontrole. Ideaal voor deep content.

Wat is een interactive?

Interactives zijn responsive one-page-websites waarin gebruikers van boven naar beneden scrollen. Ze ontrollen op die manier zelf een verhaal met beeld en tekst, maar ook met zoveel interactie-elementen als nodig zijn om het verhaal echt relevant en plezant te maken. Aangezien het om een website gaat, heb je alle mogelijkheden om het gebruikersgedrag in kaart te brengen en op termijn datagebruik en artificiële intelligentie te integreren.

Enkele interactives:

Verstop jij je beste content achter een muur?

(realisatie JaJa)

Online magazines: state of the art

(realisatie JaJa)

Longread over whitepapers

(realisatie JaJa)

Interactive over online shopping

(realisatie NOS)

De voordelen van dit format

  • Mobile first. Het is een responsive format, dus altijd aangepast aan smartphone, tablet of desktop-gebruik. 
  • Groot controlegevoel voor de gebruikers. Je gebruikers gaan zo snel en zo traag door de content als ze willen.
  • Letterlijk activerend. Je laat je gebruikers acties uitvoeren, waardoor ze dieper in de content getrokken worden en de inhoud beter onthouden.
  • Overal te plaatsen. We coderen deze interactive stories manueel en werken dus niet in een cms. De interactives kunnen dan ook op om het even welke blanco webpagina worden geplaatst. 
  • Afgeleide content. Je kunt makkelijk afgeleide content maken voor social of voor e-mailmarketing.

Contact? Wil je nagaan welke mogelijkheden diepe content biedt voor jouw organisatie? Mail of bel ons, dan spreken we verder af: coordination@jaja.be, +32 9 267 64 60

LEES OOK:
Onze beste knowhow
driemaandelijks in je inbox?