Infografieken

      Made by JaJa

    In deze reeks tonen we werk uit eigen huis. Omdat het gezien mag worden! Deze keer: drie infografieken. Kijk je mee?

    In vuur en vlam

    Hoeveel woningbranden zijn er elk jaar in ons land? Hoeveel slachtoffers? Meer of minder dan in andere landen? Hoeveel geld ging in rook op?

    Waarom we hier trots op zijn? Omdat de infografiek opgebouwd is als een journalistiek verhaal. Met een centrale boodschap (de evolutie van het aantal woningbranden) en verdiepende gegevens daaronder. Plus: de ultieme tip om meer rookmelders op te hangen in huis. Zo'n actiegericht element (of een vleugje humor) creëert een extra laagje bovenop je informatie en geeft het geheel net dat tikkeltje meer.

    (Wil je de infografiek in detail bestuderen? Zoom even in en je kunt alles lezen!)  

    Klant: KBC

    Less is more

    Uit een rapport barstensvol cijfers selecteerden we er welgeteld zes. Daarmee maakten we deze abstracte infografiek. Alles draait rond de verhoudingen tussen de verschillende oppervlaktes. 

    Waarom deze gezien mag worden? Omdat hij met een minimum aan gegevens een maximum aan informatie overbrengt.

    Klant: VILT

    Deze is goud waard

    Beleggen in goud: een goed idee? Welke producten koop je dan? Hoeveel is goud waard? Hoeveel procent van alle goud is er in handen van beleggers?

    Waarom we deze tof vinden? Omdat de boodschap, de copy en het beeld zo’n goed geheel vormen. En omdat er een duidelijke hiërarchie zit in de informatie.

    Klant: Deutsche Bank

    Spread the word:
    LEES OOK:

    JAJA INSIGHTS

    Lees als eerste onze
    nieuwe Insights.

    Stay tuned

    Volg ons en blijf
    op de hoogte.