Elia beheert het hoogspanningsnet in ons land. Met de energietransitie die volop bezig is, staat het bedrijf voor een spannend nieuw hoofdstuk. In het vorige personeelsmagazine lag de focus vooral op het menselijke aspect en kwam the bigger picture amper aan bod. Dat voelde steeds meer als een gemis.

Woelige tijden. Midden in een energiemarkt die razendsnel evolueert, is het voor Elia net belangrijk om het grotere verhaal voor alle medewerkers helder te krijgen en om houvast te bieden in woelige tijden. Daarom werkte Jaja samen met het communicatieteam van Elia een nieuw concept uit dat niet bang is om ook de grote thema’s te belichten.

Fierheid als motor. De maatschappelijke relevantie van het bedrijf kan een krachtige bron van fierheid zijn voor het personeel. We hebben een structuur uitgewerkt om die relevantie tot leven te brengen: belangrijke thema’s belichten we veel uitgebreider dan vroeger, grootse verwezenlijkingen vatten we in krachtige visuals en de verhalen brengen we zoveel mogelijk vanuit een menselijke invalshoek.

Digitaal en print. Voor de verspreiding van het magazine kiezen we voor een dubbele aanpak: zowel digitaal als op papier. We maken het online magazine in het publishing platform van Maglr, waarmee we intussen een ruime ervaring hebben. Het online magazine haalt een hoge gemiddelde leestijd: meer dan zeven minuten.