7 altijd-regels
    voor deep content

Klaar voor je eerste deep content-project?
Volg dan zeker deze 7 altijd-regels!

Altijd mobile first

Bij de meeste projecten kijkt minstens de helft van de gebruikers vanop smartphone. Vermijd formats die je daar niet op kunt bekijken: gebruik dus geen pdf. Kies wel voor responsieve webpagina’s: die werken perfect op laptop en smartphone.

Altijd gebruiker aan het stuur

Contentgebruikers willen weten hoe lang je hen nog bezig houdt en wat ze mogen verwachten. Kies daarom formats met maximale controle en eenvoudige navigatie. Een ingewikkelde website waarin de gebruiker de weg verliest? Geen goed idee. Video? Korte video is heel interessant, maar lange video biedt weinig gebruikerscontrole en moet met andere contentvormen omkaderd worden.

Altijd relevant en plezant

Kies onderwerpen die relevant zijn voor de gebruiker, die je echt onderscheiden van de concurrentie en die je vlot kunt koppelen aan een call-to-action naar een product van jou. Hoe maken we het plezant? Elk positief gevoel – van fun over hoop en zorg tot avontuur en durf – kan een verhaal plezant maken. Ook in business-to-business.

Altijd in reeksen

Reeksen werken beter en zijn bovendien goedkoper. Bedenk reeksen in hetzelfde format, begin met een pilot en trek lessen voor de volgende afleveringen.

Altijd onafhankelijk

Zet de verhalen op een contentplatform dat je zelf in handen hebt. Maak jezelf niet afhankelijk van een dure of onvoorspelbare huisbazen zoals Hubspot of Facebook.

Altijd vanuit de volledige levenscyclus

Hoe ga je de content bij de gebruiker krijgen, hoe wil je distribueren en promoten? Hoe ga je het contentgebruik – bijvoorbeeld via Google Analytics – zo in kaart brengen dat je ervan kunt leren? Het is cruciaal om die vragen te beantwoorden vooraleer je met de creatie start.

Altijd met bewezen rendement

Hoe relevanter en plezanter je content is, hoe langer mensen er aandacht aan besteden en hoe dieper de merkvoorkeur wordt. Maak daarom content die zoveel mogelijk aandacht oplevert tegen een verantwoord budget. Bij Jansen & Janssen rapporteren we dat rendement op basis van de Cost Per Attention Minute (CPA).

Contact? Wil je nagaan welke mogelijkheden diepe content biedt voor jouw organisatie? Mail of bel ons, dan spreken we verder af: coordination@jaja.be, +32 9 267 64 60

LEES OOK:

JAJA INSIGHTS

Lees als eerste onze
nieuwe Insights.

Stay tuned

Volg ons en blijf
op de hoogte.