6x assortiment
    in visual storytelling

Content marketing is een heuse speeltuin voor visual storytellers. Hoe toon je bijvoorbeeld je assortiment? Zes voorbeelden van eigen makelij.

Maak het menselijk

In het Davidsfonds Cultuurmagazine geven we het assortiment een menselijk gezicht, door een willekeurige ‘Davidsfondsfamilie’ te tonen. Vader, moeder en de kinderen pikken elk hun favoriet uit het assortiment boeken en evenementen. Het is altijd tof als je je lezer in beeld kunt brengen. Dat verhoogt de herkenbaarheid van je magazine. Maar vooral: in deze rubriek komt de strategische boodschap ‘we hebben voor elk wat wils’ sterk naar voren.

Bordspel

Reisorganisaties delen hun aanbod vaak in volgens bestemming, volgens het soort reis (zon, sport, cultuur …), of volgens het type reiziger (families, singles, senioren …). Voor Gulliver, het reismagazine van het Davidsfonds, pakten we het anders aan. We sorteerden het assortiment volgens het aantal dagen weg. Het speelse format geeft een tof visueel resultaat. En je lezer denkt: ‘er is altijd wel een reisje dat in mijn agenda past’.

Gevaarlijke haarspeldbocht

Een verzekeraar wil tonen wat de polis ‘Reisbijstand’ precies inhoudt. Ons voorstel? Toon een slingerweg met verschillende potentiële gevaren: autopech, een klimongeval, schade door de huisoppas ... Waarop kan je klant in die situaties rekenen? Zo’n visual story is erg direct: je lezer krijgt op een mum van tijd veel informatie. Hij hoeft ook niet alles te lezen voor hij begrijpt wat je wil zeggen: ‘Wat er ook gebeurt, we zorgen voor u’.

Een gevarieerd boeketje

Ook met een infografiek kun je je assortiment tonen. Deze maakten we voor Veldverkenners en postten we op Facebook op moederdag. De bloemen staan in volgorde van populariteit. De meest geliefde staan het grootst, de minder populaire hebben we kleiner afgebeeld. Het verschil in gespendeerde budget tussen de nummer 1 en de nummer 10 is groot, zoals je onder het boeketje ziet. 

Tot 73% goedkoper

In het feestboek voor Lidl lieten we voor verschillende producten het prijsverschil zien tussen het huismerk en het A-merk. We zetten beide producten naast elkaar en berekenden het voordeel voor de klant (tot 73%!). Deze visual is sterk voordeelgedreven: je onderbouwt een verkoopsargument met verschillende voorbeelden. Erg direct en krachtig, en bijna zonder woorden.

Ganzenbord

Hoe geef je aan laatstejaars van het middelbaar het gevoel dat ze aan jouw universiteit kunnen rekenen op goede begeleiding? In dit visueel spelformat doorloopt de student in spe een traject, en ontdekt hij dat de UGent hem niet aan zijn lot overlaat. Een activerend format verhoogt de betrokkenheid van de lezer. De kans is trouwens veel groter dat die lezer hier en daar een blokje leest dan dat hij zich door een massieve tekst worstelt. En opnieuw heb je weinig tekst nodig voor een heldere boodschap
Spread the word:
LEES OOK:

JAJA INSIGHTS

Lees als eerste onze
nieuwe Insights.

Stay tuned

Volg ons en blijf
op de hoogte.