Altijd een feestje met

print­magazines

Printmagazines blijven beresterk scoren, vooral als ze inzetten op authentieke content, krachtig beeld en design met karakter.

Printmagazines zijn al een tijdje terug van nooit weggeweest. Je charmeert er je klanten mee. Die engageren zich diep in de content en beleven een mooi gemaakt magazine als een klein feestje, een kroontje op de klantenrelatie.

De voordelen op een rij

Lange attentietijd

Een website wordt gemiddeld 2 minuten gelezen, een magazine 20 minuten, zo blijkt uit onderzoek. Bijna geen enkel ander contentformat houdt de aandacht van je klant zolang vast.

Cadeau!

Een goed gemaakt magazine blijft een cadeautje. Je klanten bladeren erin als ze lekker in de sofa liggen en laten het dagenlang op de salontafel slingeren. Veertig procent van de printmagazines krijgt hierdoor ook een tweede lezer.

Emotionele dieptebom

Printmagazines zijn het ideale medium voor emotionele communicatie, doordat ze zo lang en in een relaxte stemming worden bekeken. Grappig, menselijk, elegant, warm, meelevend: het kan allemaal in een magazine.

Lage distributiekost

De portkost voor print is de jongste jaren relatief stabiel gebleven, terwijl de promotiekost op sociale media enorm is toegenomen. Het kost vandaag gewoon veel meer om iemand te bereiken via online middelen dan via de post.

Ook online

We verwerken printcontent vandaag bijna altijd ook online. We maken een digitaal magazine met dezelfde content of verwerken de artikels in de website of het contentplatform van de klant.

Full service

JaJa heeft alle professionals in huis om de volledige creatie en realisatie van je magazine te verzorgen. Van magazinestrategie en uitwerking van de bladformule tot research, redactie en vertaling. Van lay-out over fotografie en illustratie tot druk en distributie.

Specifieke vakkennis

Magazines maken is een ambacht dat specifieke vakkennis vergt. Bij JaJa hebben we hier ruim dertig jaar ervaring mee. We realiseren in België kwaliteitsmagazines voor topklanten in de meest diverse sectoren.

Toerisme Oost-Vlaanderen
80 bladzijden fiets- en wandelplezier

Deutsche Bank
Beleggersmagazine

UZ Gent
Artsenmagazine

Umicore
Burenmagazine

We maakten de jongste jaren periodieke redactionele en visuele content voor een heel wat topbedrijven.

Automobile Jaguar Land Rover
Chemie BASF
Cultuur Davidsfonds
Energie Elia, Fluxys
Farma Novartis, Roche Diagnostics
Finance Deutsche Bank, KBC
Infrastructuur Lantis
Intercommunale WVI
Landbouw Vilt
Maritiem Havenbedrijf Antwerpen, Vlaamse Waterweg
Medisch UZ Gent, UZA
Metaal Umicore
Retail Lidl, Carrefour
Telecom Astrid, Proximus
Toerisme Toerisme Oost-Vlaanderen
Universiteit Universiteit Gent

Stappenplan

We werken standaard in drie stappen. De setup duurt meestal een drietal maanden.

1. Oriëntatie

We bekijken samen met jouw team wat de prioriteiten zijn en hoe een magazine daarop kan inspelen. We tonen de contentstrategische, creatieve en budgettaire opties en bespreken samen met jou hoe we tot een coherent creatieplan op jaarbasis komen. Indien nodig doen we een eerste inhoudelijke research-ronde om mogelijke onderwerpen en bronnen op te lijsten.

2. Creatie

Als de contouren van het creatieplan klaar zijn, maken we een bladformule. We bespreken die met jullie, passen aan en starten de creatie van het volledige concept en van het eerste nummer. In principe verzorgen we de volledige creatie van a tot z. We doen research en interviews, redactie en vertaling, fotoshoots, video en illustratiewerk, design, druk en verzending.

3. Continuïteit en innovatie

Voor de volgende nummers van het magazine werken we zowel op continuïteit als op innovatie. Continuïteit is belangrijk om de klant herkenbaarheid te bieden en omdat het budgettair voordelig is. Innovatie is noodzakelijk om cutting edge te blijven en de impact optimaal te houden. We werken bij JaJa structureel aan innovatie en stellen de klant geregeld vernieuwingen voor.

Q&A

Heb je technische en budgettaire vragen over printmagazines?

Heb je plannen om een magazine op te zetten? Geef ons een seintje, dan plannen we een call in.

lees ook

Online Magazines

De kunst van digital storytelling evolueert ultrasnel. In de nieuwste generatie verhalen werken we volop met beweging en interactie. We…

lees meer

Interactieve Deep Content voor Deutsche Bank

Droom je van een eigen huisje in het buitenland? Wie niet! Maar wat komt er fiscaal allemaal bij kijken? Koop…

lees meer

Wat is deep content?

Deep content is content die zorgt voor een rationeel diepere en emotioneel rijkere band tussen mensen en thema’s of merken.…

lees meer