Sarah Dosogne
Art Director

De favoriet van Sarah

Onze klanten blij maken met creatief werk, daarvoor komen de Janssens elke dag naar kantoor. Maar waar worden we zélf blij van? Art Director Sarah maakt graag maquettes.
‘Maquettes maken is een van mijn favoriete momenten in het creatieve proces. Ik giet alle ideeën van ons team in een uitgewerkt visueel voorbeeld. De klant kan dan meteen zien en voelen welke richting we uitgaan. Wat daar zo tof aan is? Je begint van een wit blad en puzzelt stukje bij beetje iets nieuws tevoorschijn.’

‘We vernieuwen ook regelmatig onze lopende magazines. De visuele trends veranderen snel, en na zo’n upgrade voelen ze weer fris en hedendaags. Voor ASTRID, de telecomoperator van de hulp- en veiligheidsdiensten, vernieuwden we zo bijvoorbeeld het magazine Switch.’

De cover

‘De nieuwe Switch kreeg een nieuw lettertype met elegantere, smallere letters. Ook de lay-out kreeg een opfrisbeurt met opvallend lijnenwerk. Fijne witte of zwarte lijnen die elkaar kruisen in de hoeken zorgen voor meer structuur in de bladspiegel, zowel op de cover als in het magazine.’

Loud & clear

‘Als je het magazine openslaat, zie je op blz. 3 een grote quote. Die trekt de lezer in het magazine en zet aan om meteen verder te bladeren. De foto achter de letters geeft de pagina een hedendaags karakter. Het beeld hoort bij het artikel waar de quote uit komt. Echt herkenbaar is het niet, maar ik kan hier wel spelen met sfeer. Onder deze quote zit een donker beeld, met zwaailichten. Wat ook kan: spelen met texturen en patronen, bijvoorbeeld van gebouwen.’

Beeldrubriek

‘We hadden in de vorige Switch al een beeldrubriek, maar nu kiezen we nog radicaler voor beeld. Qua tekst beperken we ons tot duiding in vier summiere puntjes. We hebben de rubriek ook naar het midden van het magazine gebracht om wat ademruimte te creëren tussen de langere artikels.’

De backcover

‘We eindigen met een persoonlijk verhaal. Hier krijgt de lezer te zien wat ASTRID betekent op het terrein. In het magazine houden we de tekst kort om ruimte te geven aan het beeld. De langere versie houden we voor de website. Redacteurs schrijven vaak te veel. Ze vinden alles belangrijk en kunnen moeilijk schrappen. En ondertussen krijgt mijn beeld minder ruimte. Vanaf nu kunnen ze dus voluit hun verhaal doen online, en kan de backcover overtuigen met het beeld. Iedereen gelukkig!’
Spread the word:
MEER INSIGHTS.

JAJA INSIGHTS

Lees als eerste onze
nieuwe Insights.

Stay tuned

Volg ons en blijf
op de hoogte.