De centrale doelgroep van Veldverkenners is de kritische natuurliefhebber. De community kijkt naar de land- en tuinbouw vanuit een aantal duurzaamheidsvragen die leven bij deze veldverkenners. We mixen die onderwerpen met een gezonde dosis fun en voordelen voor de volgers.

JaJa werkte het inhoudelijk en visueel concept uit en maakte alle accounts aan. We stelden een content kalender op en vullen die samen met VILT aan. Op afgesproken tijdstippen zetten we een aantal beeldposts en infografieken in het social media dashboard klaar.

JaJa volgt de kpi’s mee op en brainstormt halfjaarlijks met de Veldverkenners-inspiratiegroep. We helpen analyseren en bijsturen, en we zetten geregeld wedstrijden op om het bereik te vergroten.

Elke maand posten we op Facebook een infografiek. De visual over hoe boerderijdieren slapen hebben we op vraag van de community ook als poster herwerkt en uitgedeeld aan fans, hoevewinkels en scholen.

Voor een tiental centrumsteden hebben we alle hoevewinkels in de buurt opgelijst. Onze gepromote posts hierover bij geografisch gesegmenteerde doelgroepen leverden een onverhoopt hoge return op.

Land- en tuinbouwers met een hoevewinkel of vakantieboerderij zijn ambassadeurs voor hun sector en voor Veldverkenners. We bieden hen tweemaal per jaar een pakket inspiratieboekjes die ze gratis aan hun klanten kunnen uitdelen.