In de zorgsector staat de patiënt centraal. Met het online en offline patiëntenmagazine MagUZA investeert het UZA in de relatie met die eindklant. Het magazine wordt gratis verstuurd naar patiënten en huisartsen en wordt verspreid via een netwerk van kiosken in het ziekenhuis. Doorblader hieronder MagUZA (oktober 2016).

 

 

 

Elke dag vinden in het UZA 1823 raadplegingen plaats. Dat zijn 1823 contactmomenten met patiënten. MagUZA informeert hen over allerlei medische onderwerpen. Met ruime aandacht voor de specifieke troeven van het UZA: de zwaarste pathologieën en medisch-wetenschappelijk onderzoek.

MagUZA toont zowel het medische als hoe UZA-medewerkers de best mogelijke zorg proberen te verstrekken. De onderwerpen die we in het magazine op een toegankelijke manier brengen, bieden we ook aan op www.maguza.be . Dat is intussen uitgegroeid tot een boeiend portaal dat het UZA een zeer hoge SEO-ranking oplevert.

Externe artsen zijn als doorverwijzers de poortwachters van het ziekenhuis. We benaderen hen met zakelijke en snel toegankelijke informatie in de vorm van themaboekjes en een website die praktische tools met achtergrondinformatie combineert.

De kracht achter elke sterke organisatie zijn medewerkers die hun job met hart en ziel uitoefenen. Puls, het personeelsmagazine van het UZA, kijkt over de muurtjes van andere diensten en focust op de waarden die alle medewerkers samen willen realiseren.